Pohyb o víkendu | 6. – 7. 6. 2020

Datum: 05. 06. 20
Štítky: bolest zad | pohyb | úklid

Protože i tento víkend má být deštivý, uzavřeme dnešním Pohybem o víkendu téma: „jak se nezničit úklidem“.

  • Při luxování či zametání často stojíme na místě a většina pohybu se odehrává v zádech – zkuste místo toho používat k pohybu v prostoru kroky a úkroky a tělo držet vzpřímené.
  • Mnoho lidí pro bolest zad nevydrží pracovat delší dobu v předklonu, i kdyby byl jen mírný – kde je to možné, udělejte krok jednou nohou vpřed (dovolují to i některé skříňky pod dřezem) nebo nohy rozkročte – snížíte se, aniž byste se museli předklonit. Nohy buďto střídejte, nebo dělejte pauzy a projděte po místnosti.
  • Při zdvihání nebo přenášení těžších předmětů buďte tak blízko u nich, jak to jde, držte je co nejblíže k tělu.
  • Naučte se při přenášení velkého množství předmětů rozdělit ho na menší části. Nachodíte pravděpodobně jen o něco více kroků, ale výrazně snížíte riziko vzniku bolesti zad.

Budeme rádi, když nám napíšete, který z našich tipů jste vyzkoušeli a zda se vám osvědčil. V pondělní poradně se mnou neváhejte probrat, které činnosti jsou pro vás problematické, a pokusíme se najít řešení šité na míru pro vás.

Přeji vám krásný víkend

MUDr. Veronika Pudilová

><
Může vás také zajímat

Celozrnné vs. cereální pečivo

Celozrnné vs. cereální pečivo

Pokud při výběru pečiva saháte raději po výrobcích celozrnných než těch z bílé mouky, děláte dobře. Co když ale...

Glykemický index

Glykemický index

Glykemický index (GI) je údaj, který vyjadřuje, jak rychle se sacharidy po konzumaci určité potraviny dostanou do krve...