Pohyb o víkendu | 30. – 31. 5. 2020

Datum: 29. 05. 20

Počasí na víkend není zrovna slibné, ale naše tělo potřebuje pohyb každý den. Pokud nevlastníte rotoped, může být obtížné za deštivého dne najít činnost, která nezahrnuje pohovku nebo židli. Někteří z vás se proto možná rozhodnou pustit se do většího či menšího úklidu. Potěším vás: samozřejmě i mnohé domácí práce se počítají jako pohybová aktivita, ale na rozdíl od cvičení se často po úklidu cítíme spíše ubití a bez energie. Je to přirozené, protože se soustředíme více na práci, než způsob, jakým ji provádíme, nebo držení těla. Jak se tedy po práci cítit lépe?

 

  • Neplánujte si cvičení a větší úklid v jeden den, zvlášť pokud s cílenou pohybovou aktivitou začínáte a/nebo vaše kondice je zatím nízká.
  • Ať už se jedná o umývání podlahy nebo utírání prachu, myslete na svá záda: nepracujte v krkolomných polohách, krajní rotaci, hlubokém předklonu či záklonu – zejména pokud vyvolávají bolest!
  • Dívali jste se někdy na svůj krokoměr, kolik kroků nachodíte při uklízení? Možná budete překvapeni! Noste i doma obuv s anatomicky tvarovanou stélkou, která poskytne vašim nohám a vůbec celému tělu oporu. Vyzkoušet můžete i tenisky!
  • Nezapomeňte na odpočinek, ideálně přidejte jemné protažení.

 

Přeji vám, aby po deštivém dni vysvitlo sluníčko a mohli jste se odměnit příjemnou procházkou na čerstvém vzduchu.

MUDr. Veronika Pudilová

><
Může vás také zajímat

Celozrnné vs. cereální pečivo

Celozrnné vs. cereální pečivo

Pokud při výběru pečiva saháte raději po výrobcích celozrnných než těch z bílé mouky, děláte dobře. Co když ale...

Glykemický index

Glykemický index

Glykemický index (GI) je údaj, který vyjadřuje, jak rychle se sacharidy po konzumaci určité potraviny dostanou do krve...