Obesity News

Obesity NEWS 5 / 2012   (27. 6. 2012)

Vyplatí se, nebo nevyplatí sluneční energie?

Vyplatí se, nebo nevyplatí sluneční energie?

MUDr. Martin Matoulek, Ph.D., Mgr. Jaroslav Koreš

Sluneční energii se snaží využít fotovoltaické panely, jejichž účinnost je ale poměrně malá. Pohybuje se mezi 10 a 20 %. Z každého m2 dokážeme získat zhruba 200 J, což znamená, že na ohřátí vody v rychlovarné konvici bychom potřebovali alespoň 10 m2 a stálý sluneční svit. Za rok dopadá na 1 m2 průměrně 1 MWh energie, ze které lze vyrobit cca 150 kWh, tedy elektřinu za zhruba 600 Kč. Mnohem efektivnější (a levnější) je využití Slunce k přímému ohřevu vody. Celý článek zde.

Sobotní cvičení s dětmi

Sobotní cvičení s dětmi

Bc. Jitka Horáková,DiS.

Pravidelně první sobotu v měsíci se koná dopolední cvičení s dětmi v budově Gymnázia Na Vítězné pláni. Cvičení probíhá formou kolektivních, sportovních a týmových her na všechny způsoby. Celý článek zde.

Tříměsíční redukční programy

Tříměsíční redukční programy

Bc. Jitka Horáková,DiS.

I během prázdninového období, kdy rovněž chcete mít své stravování a pohybový režim pod kontrolou, máte jedinečnou možnost přihlásit se do individuálních tříměsíčních programů pohybové aktivity. Ty probíhají v našich rekondičních centrech (Praha, Mladá Boleslav, České Budějovice). Celý článek zde.

Rekondiční pobyt v podhůří Orlických hor

Rekondiční pobyt v podhůří Orlických hor

Bc. Kristýna Skalická

Ve dnech 26. 5. až 2. 6. 2012 se uskutečnil druhý letošní rekondiční pobyt v podhůří Orlických hor v malebném a čistém prostředí, které bylo jako stvořené pro strávení klidné i aktivní dovolené. Celý článek zde.

Proč to mají muži s hubnutím jednodušší než ženy?

Proč to mají muži s hubnutím jednodušší než ženy?

PhDr. Šárka Slabá, Ph.D.

Když jsem se v minulosti podílela na kurzech snižování nadváhy a měla smíšenou, žensko-mužskou skupinu, byla jsem svědkem toho, že muži (i když byli v menšině) hubli rychleji a s větší lehkostí. Vždy jsem čelila otázkám, jak je to možné. Zvláště pak tehdy, když z analýz jídelníčku a změn jídelního chování vyšlo najevo, že muži často nevyvíjeli ani poloviční úsilí v porovnání se ženami, a přesto měli až dvojnásobně větší úspěchy. Celý článek zde.

Malnutrice aneb jak doplnit chybějící energii

Malnutrice aneb jak doplnit chybějící energii

Mgr. Alena Menclová

Otázka nedostatečného příjmu základních složek potravy by neměla být během nemoci podceňována. Hlavní rizikovou skupinou jsou pacienti, kteří se léčí s onemocněním zažívacího traktu, onemocněními neurologickým (např. cévní mozková příhoda) a nádorovým a chronickým onemocněním plic. Celý článek zde.

Obohacování potravin o vitaminy

Obohacování potravin o vitaminy

PhDr. Karolína Hlavatá

Ačkoli vitaminy a minerální látky nejsou zdrojem energie, je jejich dostatečný příjem ve stravě životně důležitý. Zajišťují například správný chod organismu, jsou nezbytné pro využití energie z potravy, podílejí se na růstu a vývoji, ochraňují organismus před infekcemi a podobně. Jejich zvýšenou potřebu mají především děti, těhotné a kojící ženy, starší osoby, nemocní a lidé v rekonvalescenci. Celý článek zde.

Jak mít pevné zdraví a být fit

Jak mít pevné zdraví a být fit

52 % české populace má nadměrnou hmotnost. Není tedy divu, že se stále větším problémem stává také dětská obezita. Není výjimkou, že již šestileté obézní děti mají vysokou hladinu tuků a cholesterolu v krvi, trápí je vysoký tlak a mají zvýšenou hladinu krevního cukru. Celý článek zde.

Koutek zdravého životního stylu

Koutek zdravého životního stylu

Bc. Kristýna Skalická

Dovolte nám informovat vás o rozrůstajícím se celorepublikovém projektu Koutek zdravého životního stylu. Důvodů, proč ho navštívit, je celá řada. Například zde získáte informace o energetických hodnotách potravin, poznáte, co jíte, naučíte se rozlišovat mezi potravinovými doplňky a léky na hubnutí nebo se začnete lépe orientovat ve velkém množství informací z oblasti zdravého životního stylu. Celý článek zde.

Ovocný salát

Ovocný salát

Bc. Jitka Horáková,DiS.

Ovoce omyjeme, nakrájíme na větší kostky a nasypeme do připravené misky. Zakapeme pomerančovou šťávou a promícháme. Vložíme do chladničky a necháme cca 10 minut odležet. Ovoce ozdobíme snítkou máty nebo několika kusy židovské třešně. Celý článek zde.

Hádanky na procvičení bystrého myšlení

Hádanky na procvičení bystrého myšlení

Milí čtenáři, na poslední straně našich novin se již tradičně můžete pustit do série slovních úloh a luštění populárního sudoku. Věříme, že i v letošním roce si rádi potrápíte mozkové závity, že pro vás luštění bude zábavné a místy i poučné. Celý článek zde.

 
© Aleš Krupička 2007–2017