Obesity News

Obesity NEWS 3 / 2009   (25. 3. 2009)

Jarní boj s kilogramy

Jarní boj s kilogramy

MUDr. Martin Matoulek, Ph.D.

Přibrali jste během zimy nějaký ten kilogram a teď hledáte odpověď na otázku, jak je to možné? A druhým dechem dodáváte: „Co s tím budu dělat?“ Pak vězte, že jednou z objektivních příčin hmotnostního vzrůstu může být i skutečnost, že dnes již v zimním období netrpíme žádným nedostatkem potravin a tedy ani hladem. A dále omezení (i úplné) pohybové aktivity, za což mohou dílem kratší dny a dílem nepřízeň počasí, ale i naše relativně nízká kreativita v hledání pohybových příležitostí. O tom, co lze s nabytými kilogramy udělat, více v následujícím textu. Celý článek zde.

Ateroskleróza − tichý nepřítel našich cév

Ateroskleróza − tichý nepřítel našich cév

MUDr. Jitka Housová, Ph.D.

Někteří z vás se zřejmě již setkali s tím, že vám lékař kladl na srdce, ať nejíte či alespoň výrazně omezíte tolik dobrá, ale tučná jídla, neboť obsahují mnoho cholesterolu, který ucpává tepny a způsobuje aterosklerózu. A věřte, že přes nepochybně obdivuhodný pokrok, který medicína v léčbě aterosklerózy v posledních několika letech zaznamenala, je lepší komplikacím předcházet, než je následně řešit. Pojďme se tedy na tu tolik obávanou aterosklerózu podívat pěkně zblízka. Celý článek zde.

Pravidelný pohyb významně snižuje riziko vzniku kardiovaskulárních onemocnění

Pravidelný pohyb významně snižuje riziko vzniku kardiovaskulárních onemocnění

MUDr. Martin Matoulek, Ph.D.

říká prof. MUDr. Richard Češka, CSc., vedoucí Centra preventivní kardiologie 3. interní kliniky 1. LF UK a VFN v Praze. Celý článek zde.

Tuky v naší stravě – které jsou pro náš organismus vhodnější a kolik jich vlastně potřebujeme?

Tuky v naší stravě – které jsou pro náš organismus vhodnější a kolik jich vlastně potřebujeme?

Tuky přijímané potravou jsou pro lidské tělo především zdrojem energie (1 g tuku obsahuje 9 kcal, tj. 38 kJ). Tuky v potravě tvoří poměrně různorodou směs lipidů, a to zejména triacylglycerolů (přes 95 %), fosfolipidů (lecitin, kefalin), sfi ngolipidů, glykolipidů, cholesterolu a fytosterolu.1 Denní příjem tuků u zdravého člověka by měl činit asi 1 g na kilogram tělesné hmotnosti. Zastoupení živočišných a rostlinných tuků by mělo být nejlépe v poměru 1:2. Celý článek zde.

Léky pomáhající snižovat hladinu cholesterolu a jiných krevních tuků

Léky pomáhající snižovat hladinu cholesterolu a jiných krevních tuků

MUDr. Jitka Housová, Ph.D.

Pro to, aby naše speciální číslo Obesity NEWS věnované ateroskleróze bylo kompletní, se také musíme zmínit o možnostech terapie vysokých krevních lipidů pomocí léků. Celý článek zde.

Hádanky na procvičení logického myšlení

Hádanky na procvičení logického myšlení

Redakce

Milí čtenáři, připravili jsme pro vás další sérii hádanek a věříme, že v dobrém slova smyslu pozlobí vaše mozkové závity. Přejeme vám, ať je pro vás luštění nejen zábavné a poučné, ale také úspěšné. Celý článek zde.

 
© Aleš Krupička 2007–2017