Obesity News

Obezita v těhotenství

Těhotenství a obezita

Těhotenství a obezita

16. 11. 2011

MUDr. Jitka Housová, Ph.D.

Těhotenství s sebou skoro vždy přináší váhový přírůstek, který je způsoben jednak působením hormonů (tělo se připravuje na kojení – jedním z energetických zdrojů pro tvorbu mateřského mléka je tuk ukládaný během těhotenství) a rovněž zvýšeným přísunem potravy. V těhotenství je přitom potřeba rozlišovat dva typy obezity – tu, která byla přítomna již před těhotenstvím, a tu, která vznikla v jeho průběhu. Pojďme se na oba případy podívat zblízka. Celý článek zde.

Hubnutí (nejen) po porodu aneb nevěřte všemu, co říkají média

Hubnutí (nejen) po porodu aneb nevěřte všemu, co říkají média

13. 5. 2008

MUDr. Jitka Housová, Ph.D.

V souvislosti s „babyboomem“, kterého jsme v posledních měsících svědky, se v ambulancích obezitologů stále více setkáváme s novopečenými maminkami, které během těhotenství přibraly více, než je zdrávo. A pod tíhou vybraných médií přinášejících „opravdové“ příběhy celebrit, které bez výjimky velice rychle po porodu zhubly (nejlépe 20 kg/2 měsíce), se i ostatní maminky snaží tento trend napodobit. Celý článek zde.

Jak správně redukovat hmotnost po porodu

Jak správně redukovat hmotnost po porodu

13. 5. 2008

Základem hubnutí po porodu by měla být vyvážená pravidelná strava. Velmi důležité je jíst alespoň 4–5× denně po malých dávkách. Hubnutí by nemělo být nijak drastické, ideální úbytek je 1–2 kg za měsíc. U nekojících žen může být úbytek větší, až 1 kg týdně. Je třeba dbát na dostatek ovoce a zeleniny v jídelníčku. Celý článek zde.

 
© Aleš Krupička 2007–2017