Obesity News
Rostou?

Rostou?

Redakce

To je otázka, která zajímá mnoho z nás. Češi patří k národům, které houbami skoro žijí. Některé statistiky uvádějí, že ročně sebereme okolo 30 tisíc tun hub… Záleží na tom, jaký je zrovna rok. Mně tedy nikdo košík nevážil a snažím se lidem v lese vyhýbat. Nicméně houbové pokrmy jsou velmi oblíbené. Ale jak to je s nimi doopravdy – jsou zdravé?

Konzumaci hub, ať už těch sesbíraných v lese, či koupených v obchodě (žampiony, hlíva ústřičná), lze z pozice nutričního terapeuta vřele doporučit. Houby jsou poměrně málo energetické (na 100 g čerstvých hub jen 140 kJ), zvyšují objem stravy a poslouží tak k naplnění žaludku bez zbytečného množství kalorií navíc. Obsahují hodně vody, ale mají přece jen i určitou výživovou hodnotu. Obsahují průměrně 2,8 % hodnotných bílkovin, naopak zastoupení tuků a jednoduchých sacharidů je minimální. V houbách jsou dokonce zastoupeny i vitaminy vitaminů (skupiny B, ale i C, E a dokonce D!), minerální látky (draslík, hořčík, zinek) a vláknina. Houby jsou také zdrojem tzv. antioxidantů v množství srovnatelném se zeleninou. Nasbírané houby vyžadují včasné zpracování – usušení, zmrazení či přímou konzumaci po tepelné úpravě. Pokud si však z hub uděláte smažené řízečky a dáte si je s tatarkou, zapomeňte na redukci hmotnosti! Museli byste ujít opravdu hodně kilometrů v kopcích, abyste alespoň energeticky vyrovnali „houbový“ oběd. O smažení a potenciálním vlivu na aterosklerózu, event. další rizika, až v některých dalších číslech. Přeci jenom vám nechceme zkazit zcela chuť.

Přečteno:  238×

Vyšlo:  10. 10. 2017

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Ostatní články

 
© Aleš Krupička 2007–2017