Obesity News
Osteoporóza

Osteoporóza

Mgr. Sylva Janečková (Fojtů)

Cvičení je jednou ze součástí prevence proti vzniku nebo zhoršování již vzniklé osteoporózy. Někdy je cvičení bráno jak nebezpečná věc, která může pacientův stav zhoršit – opak je pravdou. Cvičení je součástí léčby pacientů s osteoporózou. Cvičení svalové síly, udržení hybnosti kloubů a psychická pohoda udržují svalový korset pevnější.

SKUPINOVÉ AKTIVITY

Vhodné jsou skupinové aktivity jako jsou skupinová cvičení na osteoporózu, která vedou některá rehabilitační nebo rekondiční centra, tai-chi, jóga, pilates nebo plavání.

CVIČENÍ PRO JEDNOTLIVCE NEBO NA DOMA PREVENCE PÁDŮ

Cvičení na podporu stability, zlepšení držení těla, posílení svalstva dolních končetin a trupu. Cvičení je vhodné provádět několikrát denně. Je možno využívat různé pomůcky jakou jsou dynamické čočky, bossu, točky, balanční desky a jiné…

SILOVÉ CVIČENÍ

Při cvičení se vyžívá váha vlastního těla, činky nebo posilovací stroje. Cvičení lze provádět doma nebo venku v přírodě. Je však vhodné, pokud s cvičením začínáme, si nechat poradit od zkušeného trenéra, který zainstruuje dané cviky a zkontroluje správnost prováděného cvičení.

ZLEPŠENÍ FLEXIBILITY

Cvičení na protažení svalů a vazů, uvolnění kloubů. Protažení celého těla je důležité především pro sedavě pracující část obyvatelstva.

UKÁZKY VYBRANÉHO CVIČENÍ

Osteoporóza - cvičení Osteoporóza - cvičení Osteoporóza - cvičení

CVIK 1

Základní pozice: Stoj na dynamické čočce, nohy na šířku boků, váha je plynule rozprostřena na celé chodidlo, špičky směřují dopředu, kolena pokrčená cca o 5°, rovná záda, hlava vytažená vzhůru.

Provedení cviku: Podřep na dynamické čočce, kolena směřují dopředu, rovná bederní a hrudní páteř, hlava v prodloužení krku, ruce vzpaženy vpřed do roviny s rameny.

CVIK 2

Základní provedení: Stoj mimo dynamickou čočku (vzdálenost si na začátku cvičení každý sám vyzkouší), nohy na šířku boků, rovná bederní a hrudní páteř, hlava vytažena vzhůru, ramena tlačíme mírně vzad a dolů.

Provedení cviku: Výpad na dynamickou čočku, koleno jde zároveň s prsty nohou a koleno směřuje rovně před sebe, zadní noha je propnutá v koleni, pata zadní nohy je na zemi a špička směřuje rovně před sebe, ruce volně podél těla, ramena táhneme mírně k zemi, hlava je v prodloužení páteře, stahujeme břišní svaly, váha je na dynamické čočce na celém chodidle a snažíme se udržet balanc.

Přečteno:  78×

Vyšlo:  27. 7. 2017

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Osteoporóza

 
© Aleš Krupička 2007–2017