Obesity News
CVIČENÍ NA PREVENCI PÁDŮ

CVIČENÍ NA PREVENCI PÁDŮ

Janečková Sylva

Cviky na prevenci pádů pomohou procvičit a trénovat stabilitu těla. Představíme vám dva jednoduché cviky, které můžete vyzkoušet v podstatě kdekoliv, když máte chvilku volného času. Jde o přenos váhy pata–špička a stoj na dolních končetinách s pohybem horních končetin.

PŘENOS VÁHY PATA - ŠPIČKA

Základní postavení: Vzpřímený stoj, dolní končetiny na šířku kyčlí, kolena a špičky směřují vpřed, ramena stahujeme mírně dolů, hlava vytažená vzhůru, oči fixují bod před námi ve výšce očí.

Provedení: Pomalu přeneseme váhu na jedné noze na špičku, na druhé na patu, postupně tyto pozice střídáme a přenášíme váhu střídavě na paty, špičky. Těžiště držíme stále ve středu těla (nepředklánět se, nezaklánět se). Pokud máme problém se stabilitou, na začátku cvičení se přidržujeme, postupně cvičíme bez držení.

CVIČENÍ NA PREVENCI PÁDŮ CVIČENÍ NA PREVENCI PÁDŮ

STOJ NA DOLNÍCH KONČETINÁCH S POHYBEM HORNÍCH KONČETIN

Základní postavení: Vzpřímený stoj, dolní končetiny na šířku kyčlí, kolena a špičky směřují vpřed, hlava vytažená vzhůru, oči fixují bod před námi ve výšce očí, ramena stahujeme mírně dolů, ruce jsou natažené před tělo ve výšce ramen.

Provedení: Zvedneme pravou nohu nahoru, držíme pravé úhly mezi kolenem a kyčlí, kolenem a kotníkem, pánev je v rovině. Těžiště držíme stále ve středu těla. Ve chvíli, kdy udržíme v tomto postavení stabilitu, začneme měnit nastavení rukou. Pomalu a plynule křížíme ruce před tělem a poté upažíme.

CVIČENÍ NA PREVENCI PÁDŮ CVIČENÍ NA PREVENCI PÁDŮ

Přečteno:  1521×

Vyšlo:  10. 12. 2016

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Cvičení

 
© Aleš Krupička 2007–2018