Obesity News
Cvičení s inkontinencí

Cvičení s inkontinencí

Inkontinence je velmi choulostivý problém, který trápí řadu pacientů, bojí se však o těchto problémech často hovořit před svým ošetřujícím lékařem. Nedobrovolný únik moči zažije během života až 90 % populace. Častěji trápí ženy, ale vysoké procento výskytu je i u mužů. Vždy je nutné rozlišovat několik typů úniku moči a dle správné diagnostiky řešit daný problém.

Typy inkontinence

  • Stresová inkontinence - vzniká při fyzické aktivitě, jako je kýchaní, kašel, smích ale také běh nebo rychlá změna pozice těla
  • Urgentní inkontinence - vzniká v důsledku nepřiměřených a nechtěných stahů hladkého svalstva močového měchýře, častá při infekcích
  • Inkontinence zpřetékání - pokud dlouhodobě dochází k naplnění močového měchýře bez vyprázdnění, svalovina již není tak pružná a dochází k samovolnému odtoku moči
  • Reflexní inkontinence - při neurologických onemocněních
  • Smíšená - kombinace dvou a více typů inkontinence, velice častá

Cviky pro podporu pánevního dna, cvičení je určeno pro stresový typ inkontinence:

Leh na zádech

Cvičení s inkontinencí

Základní postavení: leh na zádech, ruce položené volně podél těla, nohy pokrčené v kolenou, hlava volně položená na lehátku.

Provedení: postupné vtahování svalů pánevního dna jakoby „dovnitř těla“, bez aktivace svalů břicha, stehen a hýždí. Dýchání je klidné a pravidelné.

Zaměření cviku: na správnou aktivaci svalstva a uvědomění si vlastního těla.

Sed

Cvičení s inkontinencí

Základní postavení: vzpřímený sed, dolní končetiny na šířku pánve, špičky směřují dopředu, stažená ramena dolů a hlava vytažená nahoru, pohled vpřed, ruce opřeny volně o stehna.

Provedení: postupné vtahování svalů pánevního dna jakoby „dovnitř těla“, pánví provádíme hvězdicovité pohyby vpřed a do boku se stálou aktivitou svalů pánevního dna.

Zaměření cviku: koordinace svalů pánevního dna při běžném denním pohybu.

Přečteno:  964×

Vyšlo:  5. 11. 2016

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

 
© Aleš Krupička 2007–2017