Obesity News
Kalorické tabulky zkrotí vaši váhu

Kalorické tabulky zkrotí vaši váhu

Bc. Aneta Sadílková

Hubnutí je věda. Shazovat kila vám usnadní moderní technologie. S aplikací Kalorické tabulky budete mít pod kontrolou každodenní přijaté i vydané kalorie. Navíc získáte přehled i o složení vaší stravy. Aktuální vývoj své hmotnosti pak uvidíte v souvislostech.

NIC NEPLATÍTE

Aplikace je od počátku navrhována tak, aby její používání bylo jednoduché. Kalorické tabulky jsou pro registrované uživatele zcela zdarma. Aplikace obsahuje nejrozsáhlejší databázi výživových hodnot potravin dostupných v České republice. Databáze potravin je denně aktualizována.

PŘEHLED O STRAVĚ I POHYBU

Zadávat zkonzumované potraviny lze pohodlně i prostřednictvím mobilních telefonů, což usnadňuje i možnost skenování čárových kódů na obalech. Pro jídla, která se objevují v jídelníčcích uživatelů opakovaně, je možno využít funkce „Uložená jídla“. K automatizaci zadávání pohybových aktivit slouží funkce „Pravidelné aktivity“, kde je možné k jednotlivým dnům v týdnu zadat například obvyklé cesty do práce nebo pravidelné tréninky. Zadávání údajů o vydané energii výrazně usnadňuje synchronizace s Google Fit na Android zařízeních nebo Apple HealthKit na zařízeních Apple iOS, kdy dojde k automatickému importu aktivit, které jsou uloženy v telefonech.

APLIKACI OCENÍ I LÉKAŘI

Velmi užitečnou funkcí pro obezitology a diabetology je možnost sdílení jídelníčků, záznamů o pohybových aktivitách a sledovaných údajů (např. hmotnost) zadávaných pacienty. Lékaři tak mohou získat přesnější informace o skutečném chování pacienta, a to i mimo dobu návštěv pacientů v ordinaci. Aplikace je dostupná ve webové verzi na adresách www.kaloricketabulky.cz pro PC a m.kaloricketabulky.cz pro mobilní telefony. Pro pohodlnější používání jsou pro majitele mobilních telefonů a tabletů k dispozici mobilní aplikace s operačními systémy Android, iOS pro mobilní zařízení Apple a Windows Phone.

Vedeme si jídelníček

Pokud navštívíte obezitologickou ambulanci, první věc, kterou dostanete za úkol, bude vést si jídelníček. Vše, co sníte a vypijete, je třeba si zapisovat nejméně po dobu 7 až 14 dní. Jen tak získají odborníci přehled o tom, jak se skutečně stravujete a také jaké děláte chyby. Z těchto informací pak budou vycházet, až s vámi budou domlouvat změny v jídelníčku. Jen individuálně nastavený stravovací plán totiž zvládnete dodržovat déle než pár měsíců a má šanci se stát přirozenou součástí vašeho života. Těžké není zhubnout, ale váhu si udržet…

ZAPISUJTE IHNED PO JÍDLE. Pozdější záznamy vedou k podhodnocování množství potravin. Nezapomeňte zapsat čas. Úprava rozložení stravy během dne vede často k prvním úspěchům v hubnutí. Poznamenejte přesnou hmotnost konzumovaných potravin. Pokud není možné potraviny přesně zvážit (např. obědy v restauraci), zkuste hmotnost odhadnout. Najděte si čas třeba o víkendu a zvažte si za tímto účelem např. porci brambor či těstovin, plátek masa, krajíc chleba či další potraviny. Množství je také často možné určit z údajů na obalu.

ZAZNAMENÁVEJTE I NÁPOJE. Některé nápoje, jako jsou např. limonády, džusy, alkohol, káva s mlékem či smetanou, mohou být velmi kalorické.

DO JÍDELNÍČKU PATŘÍ I POCITY A NÁLADY PŘI JÍDLE. Díky tomu odhalíte, zda nezajídáte stres či smutek. Anebo zda nemáte ve zvyku oslavit úspěch něčím sladkým.

DIABETICI BY SI MĚLI DO JÍDELNÍČKU ZAZNAMENÁVAT I GLYKÉMII.

ZAPISUJTE TAKÉ MÍSTO A ČINNOST PŘI JÍDLE, např. při sledování televize, čekání na autobus.

Přečteno:  1944×

Vyšlo:  10. 4. 2016

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Strava, Hubnutí

 
© Aleš Krupička 2007–2018