Obesity News
Inspirováno Barcelonou: Tapas a koktejlové pohoštění

Inspirováno Barcelonou: Tapas a koktejlové pohoštění

MUDr. Marta Šimůnková

Mladá vína vyžadují adekvátní „potravní doplněk“, tentokrát ne z lékárny, ale ze Španělska. Odlehčené tapas a skleničky plné překvapení jsou tím pravým, čím zajídat sklenku svatomartinského nebo nového beaujolais.

Zapomeneme na tradiční veku, bagetu či rohlíky. Jako základ pro „chlebíčky“ výborně poslouží bezlepkové kukuřičné lupínky (obchody Tesco, oddělení zdravé výživy; viz foto 1). Jsou křehké, ale přitom „unesou“ i tvarohové pomazánky, které dovedou rozmočit i rohlík. Lze je konzumovat místo přesolených smažených bramborových chipsů. Misku s lupínky můžeme doplnit třeba sušenými plátky červené řepy (viz foto 2), případně kolečky petržele či celeru.

Namísto máslových a majonézových pomazánek je vhodné vyšlehat tvaroh (s nízkotučnou smetanou) do pěny a přidat oblíbenou přísadu (česnek, bylinky, mletou a krájenou nakládanou papriku) fantazii se meze nekladou, stejně tak jako při zdobení zdravých tapas: plátky čerstvých rajčat, okurkou, ředkvičkami, naloženými kvítky kapary, kuličkou hroznového vína. Za základ poslouží již zmíněné bezlepkové lupínky, nebo plátky salátové okurky, ředkvičky, či sušený lilek. (viz foto 3 a 4)

SKLENICE PLNÉ PŘEKVAPENÍ

Na několika společenských akcích mne velmi příjemně překvapily skleničky s různým obsahem. V základu byl většinou lehký salát, který byl pokryt kombinací nejrůznějších dobrůtek: krevetkami a listovým salátem, plátkem roastbeefu s cherry rajčátky a rokety (se zálivkou) nebo pouze různými salátovými listy (dubáček, polníček, roketa).

S Anetou Sadílkovou, nutriční terapeutkou, jsme připravily několik tipů na základní saláty, které už nepotřebují další „maso“, stačí ozdobit zeleninou (viz foto 5). Přípravy je jednoduchá: přísady se v uvedeném poměru smíchají. Tyto saláty lze však připravit do krabičky s sebou do zaměstnání k lehkému obědu.

CIZRNA, TUŇÁK VE VLASTNÍ ŠŤÁVĚ A NAKRÁJENÁ SUŠENÁ RAJČATA

  • Cizrna z konzervy 150 g
  • Tuňák ve vlastní šťávě 100 g
  • Sušená rajčata v oleji 30 g

1400 kJ, bílkoviny: 37 g, sacharidy 25 g, tuky 8 g

CIZRNA, MOZZARELLA LIGHT A NAKRÁJENÁ ČERSTVÁ A SUŠENÁ RAJČATA

  • Cizrna z konzervy 150 g
  • Mozarella light/normal 125 g
  • Rajčata sušená v oleji 30 g

1800/2250 kJ, bílkoviny 36/35 g, sacharidy 27/27 g, tuky 18/30 g

RAJČATA, MOZARELLA LIGHT, BAZALKA A OLIVOVÝ OLEJ

  • Rajčata 300 g
  • Mozarella light 125 g
  • Olej 10 ml

1500 kJ, bílkoviny 28 g, sacharidy 14 g, tuky 21 g

SALÁT ZE SURIMI TYČINEK A JOGURTU S PÓRKEM

  • Jogurt Klasik (2,4 % tuku) 400 g
  • Surimi tyčinky rozmražené 250 g
  • Pórek 100 g
  • Pepř, sůl, citron

Energie na 100 g směsi: 288 kJ, bílkoviny 6g, sacharidy 8 g, tuky 3 g

Inspirováno Barcelonou: Tapas a koktejlové pohoštění

Více inspirace na 5 www.tescorecepty.cz.

Přečteno:  1621×

Vyšlo:  20. 11. 2015

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Recepty

 
© Aleš Krupička 2007–2017