Obesity News
Zpevňujeme svalstvo s overballem (část 11)
Foto: Lumír Smělík

Zpevňujeme svalstvo s overballem (část 11)

PaedDr. Marta Muchová, PhDr. Karla Tománková, CSc.

Zádové svalstvo je zdrojem velkých potíží. Bolesti zad jsou velmi často vyvolány právě ochablostí zádových svalů, které pak neudrží páteř ve správném postavení. Páteř se „křiví“ obratle se proti sobě vzájemné posunují a rotují, dochází k přetížení a předčasným degenerativním změnám, výhřezu plotének a dalším „prima“ dějům. Bolest zad je jednou z nejčastějších příčin pracovní neschopnosti. Přitom stačí „maličkost“ pravidelně zádové svalstvo posilovat. Stačí chvilička!

  • Základní postavení: Leh na břiše, míček pod hrudníkem, hlava v prodloužení páteře, čelo se opírá o hřbety dlaní, dolní končetiny o nárty.
  • Provedení pohybu: S výdechem vzpažíme. Břicho je přitažené k páteři. S nádechem vracíme do základního postavení.
  • Zaměření cviku: Posílení svalů podílejících se na vzpřímeném držení těla.
Zpevňujeme svalstvo – 11. částZpevňujeme svalstvo – 11. část

Přečteno:  2348×

Vyšlo:  10. 9. 2015

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Cvičení

 
© Aleš Krupička 2007–2018