Obesity News

Poradna 2015/3

Bc. Daniela Hillayová

Je mi 35 let a v těhotenství jsem přibrala 25 kg. Po porodu a při kojení šla kila rychle dolů, zhubla jsem za 6 měsíců 15 kilogramů, ale pak se váha zasekla na 85 kg (měřím 170 cm) a nechce klesat. Přitom se už skoro vejdu do šatů, které jsem nosila před těhotenstvím. Hodně cvičím (kondiční posilování, power‑jóga, chůze: minimálně 3× týdně 50–70 minut, počítám si kJ, ale nic naplat! Už nevím, jak se dostat z pásma nadváhy? Děkuji za odpověď, Marika B., Kutná Hora

Dnes odpovídá: Bc. Daniela Hillayová

Bc. Daniela Hillayová
Dobrý den, v prvé řadě gratuluji ke shozeným kilogramům. Je bohužel normální a nikdo se tomu nevyhne, že se váha po určité době zastaví. Naše tělo je velmi přizpůsobivé a rychle si zvyká na určitý režim, ať už ve stravování nebo v pohybu. A my ho potřebujeme z tohoto stavu „rozhodit“, ať už změnou druhu pohybové aktivity nebo menší úpravou v jídelníčku. S tím vám jistě poradí zkušený nutriční terapeut.

Doporučovala bych vám vyšetření složení těla, abyste zjistila, v jaké míře máte zastoupen tuk a svaly v těle. Při pohybové aktivitě, zvláště u odporového tréninku (posilování), nám totiž narůstá svalová tkáň, která je, jak je všeobecně známo, těžší než je tuk. Proto bych se raději než podle váhy řídila podle toho, zda pociťujete, že je vám volnější oblečení nebo že se vejdete do šatů, které jste dříve nosila. Daleko lepším ukazatelem redukce tuků je měření obvodu pasu. Pouze na něm vidíme, zda se nám tuk ztrácí v podobě centimetrů. Váha je až na druhém místě. A nezapomínejte, tuky se spalují při déletrvající pohybové aktivitě s nižší intenzitou!

Přečteno:  2276×

Vyšlo:  5. 3. 2015

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Poradny

 
© Aleš Krupička 2007–2018