Obesity News
Zpevňujeme svalstvo s overballem (část 4)
Foto: Lumír Smělík

Zpevňujeme svalstvo s overballem (část 4)

PaedDr. Marta Muchová, PhDr. Karla Tománková, CSc.

Při sedavém zaměstnání ochabuje zejména svalstvo kolem páteře, pánevní hýžďové a břišní svalstvo. To jsou přesně ty skupiny, které tělo drží ve vzpřímeném postavení a zabezpečují správné postavení páteře. Posilování osového svalstva je nejlepší prevencí mnoha bolestivých syndromů. Silné svalstvo udržuje metabolismus na vyšší úrovni i v klidu (zvyšuje tzv. bazální metabolismus). Pokud naše svalová soustava není v rovnováze, to znamená, že máme na těle různě vytrénované svalové skupiny, může dojít při pohybu k přetížení těch oslabených. Důsledkem jsou bolesti i námahová poranění svalů, kloubních struktur či páteře. Posilováním důležitých svalových skupin můžeme předejít mnoha potížím.

  • Základní postavení: Leh na břiše, míček pod stydkou kostí, čelo se opírá o hřbety dlaní, dolní končetiny ohnuté, bérce kolmo ke stropu, kolena se opírají o podložku.
  • Provedení pohybu: S výdechem zpevníme svaly pánevního dna a hýždí a odlepíme kolena od podložky. Břicho je přitažené k páteři.
  • Zaměření cviku: Posílení svalů zadní strany stehen a hýždí.
Zpevňujeme svalstvo – 4. částZpevňujeme svalstvo – 4. část

Přečteno:  2119×

Vyšlo:  18. 12. 2014

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Cvičení

 
© Aleš Krupička 2007–2017