Obesity News
Nejčastější chyby ve stravování o Vánocích
Foto: shutterstock.com

Nejčastější chyby ve stravování o Vánocích

Bc. Martina Daňková

V každém ročním období lze najít výmluvu na to, proč přibíráme. Vzpomeňte si na nové džíny, sukni nebo košili do práce. Opravdu je chcete hned v lednových slevách měnit za větší velikost? Zkuste pár jednoduchých rad jak „vánočnímu přibírání“ předejít.

Mějte na paměti: Vánoční a novoroční jídlo není smyslem svátků, má nás potěšit a ne dohnat k lednovému „dietování“

  • Užijte si štědrovečerní večeři bez výčitek, není ale nutné jíst smaženého kapra a majonézový salát od 24. do 31. prosince. Z jednoho jídla pár kilo nepřiberete, z týdenního přejídání určitě ano!!!
  • Při přípravě vánočních dobrot použijte o třetinu nižší množství tuku (stále to zůstane dobré), zkuste vůbec upéct o třetinu menší množství cukroví.
  • Vyzkoušejte cukroví i z celozrnné mouky a s menším obsahem tuku (víme přece, že 1 g tuku nám přináší třikrát více energie než 1 g cukru).
  • Jezte hodně ovoce (ano, i banán s vyšším obsahem cukru je výhodnější než pátý kousek cukroví) a zeleniny (vlákninu, vitamíny a minerální látky potřebujeme i o Vánocích).
  • S vánočním a silvestrovským veselím se pojí i vyšší příjem alkoholu. Je dobré mít na paměti, že alkohol je bohatým zdrojem energie, tak například dvě sklenky bílého polosladkého vína energeticky odpovídají 100 g vepřového smaženého řízku. Kromě toho, s každou skleničkou (jakéhokoliv) alkoholu se odbourávají zábrany a pak sníte, na co přijdete.
  • Neobklopujte se dobrotami – bude Vás to zbytečně lákat – na vánoční stromeček místo „čokoládových“ figurek pověste třeba slaměné ozdoby a sušená kolečka citrusových plodů, vánoční cukroví či jiné radosti nemějte neustále na stole, vytáhněte pár kousků v době svačiny a opět uschovejte.
  • Využijte volného času, který se s vánočními svátky pojí k navýšení pohybové aktivity. Nemusíte svátky strávit v posilovně. Naopak, choďte ven, jděte bruslit, či na běžky např. s blízkými na delší procházky! Pohybová aktivita během svátků Vám kromě jiného pomůže pře‑ dejít lednovému „dietování“.

Vánoční svátky opravdu nemusí být synonymem přejídání se a vyšší hmotnosti v lednu, a přesto si je můžete opravdu užít!

Přečteno:  2438×

Vyšlo:  18. 12. 2014

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Strava

 
© Aleš Krupička 2007–2018