Obesity News
Zpevňujeme svalstvo (část 2)
Foto: Lumír Smělík

Zpevňujeme svalstvo (část 2)

PaedDr. Marta Muchová, PhDr. Karla Tománková, CSc.

Při rychlém pohybu (chůzi, běhu, tanci, jízdě na kole) „spalujeme“ energii. Pokud však naše svalová soustava není v rovnováze, to znamená, že máme na těle různě vytrénované svalové skupiny, může dojít při pohybu k přetížení těch oslabených. Důsledkem jsou bolesti i námahová poranění svalů, kloubních struktur či páteře. Při sedavém zaměstnání ochabuje zejména svalstvo kolem páteře, pánevní svalstvo a břišní. To jsou přesně ty skupiny, které tělo drží ve vzpřímeném postavení a zabezpečují správné postavení páteře. Posilování osového svalstva je nejlepší prevencí mnoha bolestivých syndromů. Silné svalstvo udržuje metabolismus na vyšší úrovni i v klidu (zvyšuje tzv. bazální metabolismus).

Tentokrát si vezmeme na pomoc míček (gymnastický míč, overball).

  • Základní postavení: Leh na zádech, míček pod kostrčí, dolní končetiny v přednožení roznožmo, paže volně.
  • Provedení pohybu: Snožujeme a roznožujeme v čelné rovině, pro ztížení cviku dotáhneme končetiny do zkřížení.
  • Zaměření cviku: Cvičení je zaměřeno na posílení břišních svalů a přitahovačů stehen.
Zpevňujeme svalstvo – 2. částZpevňujeme svalstvo – 2. část

Přečteno:  2874×

Vyšlo:  2. 10. 2014

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Cvičení

 
© Aleš Krupička 2007–2018