Obesity News
Naše poradna

Naše poradna

Redakce

V rubrice poradna vybíráme z dotazů, které dojdou na naši adresu. Dnes odpovídaly nutriční terapeutky VŠTJ MEDICINA Praha, o.s., a Všeobecné fakultní nemocnice v Praze Bc. Jitka Horáková, DiS. a Bc. Aneta Sadílková.

Je mi 40 let, měřím 163 cm a vážím 85 kg. Vím, že nikdy nebudu Twiggy, ale chtěla bych shodit alespoň 10 kg. Dodržuji dietu o 5 000 kJ, čtyřikrát týdně cvičím už čtyři měsíce. Všechny kalhoty ze mne padají, ale váha ukazuje stále stejné číslo. Dávám přednost kondičnímu posilování (4× týdně 40 minut v posilovně). Co dělám špatně? Děkuji za radu.

Daniela

Odpovídá: Bc. Daniela Hillayová

Bc. Daniela Hillayová

Dobrý den, Evo, ke snížení hmotnosti je ideální cvičení aerobního charakteru. Optimální je svižná chůze, in‑line bruslení či nordic walking, který obzvlášť doporučuji kvůli pozitivnímu vlivu na pohybový aparát. Nezapomínejte však, že pokud začínáte cvičit, ručička na váze se může po delší dobu držet na stejném místě, či můžete dokonce i trochu přibrat. Je to tím, že svalová hmota je těžší než samotný tuk. Nejlepším ukazatelem je právě velikost oblečení. Pohybové aktivity máte dle mého názoru dostatek, jenom bych Vám doporučila, abyste svůj pohybový stereotyp narušila jinou aerobní aktivitou. Po určité době si totiž tělo zvykne na jistý druh pohybu a nemusí poté vynaložit takové množství energie, aby danou aktivitu zvládlo. Určitě by nebylo na škodu zkonzultovat Vaše stravovací návyky, o kterých zde nepíšete, s nutričním terapeutem. Hlavně nevěšte hlavu a nepřestávejte cvičit, jste na dobré cestě!

Na Vaše dotazy odpovídají pracovníci VŠTJ MEDICINA Praha, o.s., a Všeobecné fakultní nemocnice v Praze.

Přečteno:  3117×

Vyšlo:  29. 1. 2014

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Životní styl, Poradny

 
© Aleš Krupička 2007–2018