Obesity News
Naše poradna

Naše poradna

V rubrice poradna vybíráme z dotazů, které dojdou na naši adresu. Dnes odpovídala psycholožka 1. lékařské fakulty UK a VFN v Praze PhDr. Šárka Slabá, Ph.D. a nutriční terapeutky VŠTJ MEDICINA Praha, o.s., a Všeobecné fakultní nemocnice v Praze Bc. Jitka Horáková, DiS. a Bc. Jitka Laštovičková.

Bc. Jitka HorákováDobrý den, je mi 15 let, měřím 175 cm a vážím 90 kg. Cvičím dvakrát týdně, někdy jdu domů 5 km pěšky, poslední dva měsíce se snažím pít jenom vodu a jíst pravidelně. Zatím se držím, ale nic jsem nezhubla, potřebuji shodit hlavně na bocích. Můžete mi prosím poradit?

Alča

Odpovídá: Bc. Jitka Horáková, DiS.

Ahoj Alčo, vyvážený jídelníček jde ruku v ruce s pohybem. Záleží však na tom, jaký druh pohybu vykonáváš a jak dlouho. Stejně tak záleží na tom, co jíš, i když je to pravidelně. Ke snížení hmotnosti je vhodné cvičení aerobního charakteru (rychlá chůze, kolo, in‑line bruslení, fitbally, zumba, trampolínky aj.), ale pokud máš možnost pravidelně chodit svižnou chůzí venku v kvalitní obuvi, tak je to taky fajn. Nezapomínej však na to, že pokud budeš pravidelně cvičit, ručička na váze může být delší dobu pořád na stejném místě – svalová hmota je těžší než hmota tuková, takže pokud můžeš, sleduj spíše, jestli ti jsou volnější kalhoty. Návody, jak správně cvičit nebo jak cvičení zahájit, najdeš na stránkách www.zijzdrave.cz.

PhDr. Šárka Slabá, Ph.D.Dobrý den, nemám problém se kontrolovat v jídle v práci nebo mimo domov, ale když přijdu domů, jako bych se proměnila v někoho jiného a všechna předsevzetí jsou pryč. Nevím si s tím rady.

Marie

Odpovídá: PhDr. Šárka Slabá, Ph.D.

Milá Marie, není třeba uvažovat doma jiným způsobem než mimo domov. Je třeba se zamyslet nad tím, co děláte doma a co mimo domov. Doma patrně neděláte „prakticky“ nic, takže si navozujete pohodu, kterou umocňujete jídlem. Je třeba se zabavit i doma (koníčkem, relaxací, úklidovými pracemi, koupelí aj.).

Bc. Jitka Laštovičková, DiS.Je mi 27 let, měřím 166 cm a vážím 54 kg. Cvičím někdy 6, někdy 7 dní v týdnu 99:58 minut na běžícím páse rychlou chůzí 6,2 km s činkami a podle toho vždy spálím kolem 820 kcal. Potřebovala bych zhubnout ještě asi 5 kg. Prosím vás, jaký mám mít denní energetický příjem, abych ještě nějaké to kilo do léta zhubla, když skoro každý den pilně cvičím.

Janďula

Odpovídá: Bc. Jitka Laštovičková

Dobrý den, Janďulo, bez informací o vašem současném stravování v redukčním režimu vám nemohu doporučit vhodný kalorický příjem. Obecně můžeme říci, že při pravidelném sportování bývá kalorický příjem pro snížení hmotnosti vyšší, než pokud byste sportovala méně často. Zkuste zjistit, jaký ten váš kalorický příjem vlastně je, zapisujte alespoň týden vše, co sníte a vypijete, a poté s pomocí tabulek energetických hodnot příjem spočítejte. Jestliže při současném kalorickém příjmu redukujete hmotnost (byť třeba pomalu), pak ho nadále zachovejte.

Přečteno:  4316×

Vyšlo:  19. 6. 2013

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Životní styl, Poradny

 
© Aleš Krupička 2007–2018