Obesity News
Ovocný salát

Ovocný salát

Bc. Jitka Horáková,DiS.

Ovoce omyjeme, nakrájíme na větší kostky a nasypeme do připravené misky. Zakapeme pomerančovou šťávou a promícháme. Vložíme do chladničky a necháme cca 10 minut odležet. Ovoce ozdobíme snítkou máty nebo několika kusy židovské třešně.


Ovocný salát

Tip kuchaře Michala Faita

Michal Fait

Ovocný salát můžeme zalít také jogurtovou zálivkou s trochou pomerančové šťávy.

Bc. Jitka Laštovičková

nutriční terapeutka

Bc. Jitka Laštovičková

Energetická hodnota 1 porce činí zhruba 172 kJ. Obsah tuků je 0,25 g, sacharidů 9,5 g a bílkovin 0,64 g. Ovoce patří v naší stravě mezi důležité zdroje vitaminů, minerálů a také vlákniny. Dále obsahuje jednoduché ( neboli tzv. rychlé) sacharidy, proto nám dokáže rychle dodat energii. Právě pro jeho obsah monosacharidů (jednoduchých cukrů) bychom měli konzumovat raději malé porce (cca 100 až 150 g) a vybírat si takové druhy, které těchto sacharidů obsahují spíše menší množství. Mezi druhy s vysokým obsahem jednoduchých sacharidů patří např. banán, hroznové víno, broskve, žlutý meloun a další. Ovoce nás dokáže osvěžit, proto je vhodnou lehkou svačinou pro letní dny.

Mgr. Zuzka Borkovcová

Mgr. Zuzka Borkovcová

pohybová instruktorka

Ovocný salát je ideální svačinkou, kterou si můžete vzít s sebou na venkovní pohybovou aktivitu. Určitě vám přijde k chuti během výletu do přírody, na kole či in-linech. Pokud budete mít štěstí na sluníčko, doplníte kromě zmiňovaných také vitamin D, jenž v těle vzniká díky působení slunečních paprsků a je důležitý hlavně pro stavbu kostí. Energetickou hodnotu jedné porce (172 kJ) spálíte již do 10 min. jízdy na in-line (bruslích) volným tempem.

MUDr. Martin Matoulek, Ph.D.

MUDr. Martin Matoulek, Ph.D.

3. interní klinika 1. LF UK a VFN Praha

Doporučovaná spotřeba ovoce a zeleniny se pohybuje okolo 500 g na den, což často bývá poměrně obtížné dodržet. Z toho důvodu bych se nebál porci poněkud zvětšit. Více vlákniny, kterou ovoce a zelenina obsahuje, snižuje například výskyt nádorů tlustého střeva a preventivně účinkuje proti zácpě.

Přečteno:  4915×

Vyšlo:  27. 6. 2012

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Strava, Recepty

 
© Aleš Krupička 2007–2018