Obesity News
Nové, netradiční a zábavné sporty

Nové, netradiční a zábavné sporty

Léto se kvapem blíží a vy se pořád necítíte na to vysvléknout se do letního oblečení? Do krátkých kalhot, sukně a šatů, nebo dokonce do plavek? Vězte, že nic není ztraceno. K lepšímu tělu vám mohou dopomoci nové cvičební metody či pomůcky a studiové lekce vypracované na základě posledních poznatků z oblasti sportu.

V dnešní době se do popředí dostává celá řada nových pohybových aktivit a konceptů zaměřených na zlepšování držení těla a vyrovnávání svalových dysbalancí. Moderní je především cvičení, při němž se využívá váha vlastního těla. Výhodou těchto aktivit je, že se při nich většinou pracuje s pomůckami, které lze přenést i do venkovního prostředí. Nemusíte se tedy potit na strojích ve vydýchané posilovně, nýbrž si jít zacvičit ven, a to s jedinou pomůckou, která bez problému nahradí většinu cvičebních strojů. Pojďme se tedy na tyto nové cvičební možnosti podívat pěkně zblízka.

Bosu

Dnes už poměrně známé a rozšířené cvičení na nestabilní pomůcce zvané Bosu (Bosu Balancer Trainer). Název bosu je odvozený z anglického výrazu „both sides up“, tedy od možnosti použít balanční pomůcku z obou stran, přičemž jedna strana je plochá a druhá vyboulená. Mezi největší výhody Bosu patří, že umožňuje aerobní i posilovací formy cvičení (ve velké míře se zde zapojují svaly hlubokého stabilizačního systému) a také to, že si jej lze vzít téměř kamkoliv, zacvičit si tak na něm můžete jak doma (v bytě či na zahradě) nebo také na terase poblíž mořské pláže.

TRX

Mějte na paměti, že…

…ačkoliv se na základě znalostí o vztahu mezi kvalitou a kvantitou dříve potřebná doba pro „dokonalé“ procvičení těla zkracuje, stále platí, že bez vlastního přispění to opravdu nejde.

Další, řekněme vychytávkou v oblasti vnitřního i venkovního posilování, je TRX (z angl. Total Body Resistance Excercise – suspension training). Jedná se o závěsný systém, pomocí něhož můžete provádět převážně silové, stabilizační, ale i dynamické cviky. Tyto tzv. provázky zavěsíte téměř kamkoliv, přičemž ideální je pevná větev stromu nebo dětská prolézačka. TRX systém je malý a lehký, takže ho lze přibalit s sebou i na jakoukoliv cestu, efektivně ho můžete využít např. na cyklovýletě, kdy vybranou zastávku na trase ve vteřině přeměníte na venkovní posilovnu. Spojíte tak aerobní pohybovou aktivitu s posilováním, což je přímo ideální kombinace.

Flowin®

Flowin®, Friction training je deska, po které se posouvají tzv. pady (podložky) se speciální povrchovou úpravou. Opět je zde výhoda velkého zapojení hluboko uložených svalů podél páteře i možnost vytvoření aerobního dynamického tréninku, a to bez nebezpečných doskoků a nárazů. Flowin® desku, resp. jednu jednu její variantu s názvem Flowin® Sport lze šikovně srolovat např. do tašky přes rameno a tak s ní vyrazit i ven. Pro cvičení je ale potřeba najít místo bez hrbolů a ve stínu – přímé sluníčko totiž nedělá desce příliš dobře.

Samozřejmě že ani tyto „nové“ metody nezaručí výsledky takříkajíc zadarmo, bez dřiny a potu. Vždy je potřeba začínat pomalu podle toho, co zvládnete a postupně přidávat cviky i zátěž. Jisti si můžete být jednou věcí, nebudete se nudit, budete stále objevovat nové cviky a také se naučíte lépe poslouchat svoje tělo. Věřte, že změna je, alespoň v tomto případě, úžasná. Mějte na paměti, že… …ačkoliv se na základě znalostí o vztahu mezi kvalitou a kvantitou dříve potřebná doba pro „dokonalé“ procvičení těla zkracuje, stále platí, že bez vlastního přispění to opravdu nejde.

Přečteno:  7335×

Vyšlo:  15. 6. 2011

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Cvičení

 
© Aleš Krupička 2007–2017