Obesity News
Dieta modelek

Dieta modelek

MUDr. Jitka Housová, Ph.D.

S nástupem nového roku si mnoho z nás dává různá předsevzetí. Mezi ta nejčastější patří určitě redukce hmotnosti. A to je rozhodnutí poměrně zásadní, jež nelze jen tak odbýt. Budeme se s ním potýkat jistě delší dobu, bude bolet, ale výsledek bude jistě stát za to. Je však potřeba, abychom se vydali správnou cestou. Proto vám, milí čtenáři, přinášíme v naší rubrice o dietách další ze slepých dietních uliček, která ke štíhlosti rozhodně nevede – a tou tentokrát je tzv. dieta modelek.

Při této dietě údajně zhubneme 3 kg za 3 dny. To zní lákavě, no ne? Při představě 7 kg zredukovaných za týden vypadá tato dieta ještě lákavěji. Pojďme ale k jádru věci. Na jakém principu tato dieta stojí? Dovoleno je jíst pouze ovoce, a to ještě v přísně stanoveném pořadí. Již tento samotný fakt by nás měl od této diety odradit. Přesto se ale mezi námi najdou tací, kteří ji chtějí zkusit.

Proč je dieta modelek nevhodná?

Zejména proto, že je složena převážně ze sacharidů (nenechte se mýlit, ovoce obsahuje relativně vysoký podíl sacharidů − proto je sladké), což povede k tomu, že budete trpět docela intenzivním pocitem hladu – denní energetický příjem se pohybuje hluboko pod 4000 kJ. To bude mí velmi pravděpodobně za následek to, že po jejím ukončení se budete přejídat všemi potravinami, které byly zakázané. Vaše hmotnost jednak opětovně poroste, ale navíc budete sužováni zažívacími obtížemi, jako např. kolikovými bolestmi břicha nebo i zánětem slinivky břišní. To platí vždycky, když se nárazově přejíte po několikadenním půstu!

Vzorový jídelníček diety modelek:
1. den
Snídaně: 250 g čerstvého ananasu
Svačina: 250 g čerstvého ananasu
Oběd: 1 banán
Svačina: 250 g čerstvého ananasu
Večeře: 1 banán

2. den
Snídaně: 3 kiwi
Svačina: 100 g hroznového vína
Oběd: 4 kiwi
Svačina: 100 g hroznového vína
Večeře: 3 kiwi

3. den
Snídaně: 200 g hroznového vína
Svačina: 200 g ananasu
Oběd: 4 kiwi
Svačina: 100 g ananasu
Večeře: 100 g hroznového vína, 2 kiwi

V této dietě dále nenalezneme tuky ani bílkoviny, jež jsou pro náš organismus zcela nezbytné. Tento nedostatek si tělo začne doplňovat z našich „zásobních“ bílkovin, tedy ze svalů, které jsou největším zdrojem bílkovin vůbec. Držením této diety tedy namísto odbourávání tuku odbouráváme svaly. Navíc v důsledku minimálního příjmu tuků, a tedy i esenciálních (pro život nezbytných) mastných kyselin, se mohou u pacientů objevit různé ekzémy, vypadávání vlasů a v některých případech může docházet i k psychickým potížím. A konečně, jelikož v této dietě nejsou doporučeny mléčné výrobky, při jejím opakovaném či dlouhodobém držení dochází k nedostatku vápníku a následně ke vzniku osteoporózy.

Dieta modelek je zcela nevhodná pro diabetiky, pacienty s chronickým onemocněním pankreatu a jinak chronicky nemocné pacienty, jelikož by si jejím držením mohli způsobit vážná poškození organismu. Pokud žádnou nemocí netrpíme, zřejmě si touto dietou neublížíme, nicméně po jejím ukončení bude následovat poměrně rychlý jo-jo efekt. Z výše uvedených důvodů vám tuto dietu rozhodně nemůžu doporučit.

Přečteno:  10732×

Vyšlo:  22. 1. 2009

Diskuze: 0 příspěvků (vstoupit do diskuze)

Poslat článek: e-mailem

Hodnocení:  12345

Článek je v kategoriích: Strava, Diety

 
© Aleš Krupička 2007–2018